アカウント
アカウントとは,電子計算機システムを利用できる権利のことです.利用できる電子計算機システムについては神戸大学統合ユーザ管理システムをご覧ください.
- アカウントには学生アカウントと教職員アカウントとの二種類があります.
- セキュリティ上の観点から,アカウントは各個人(各ユーザ)に対して一つだけ発行されます.詳しくはアカウント発行の考え方をご覧ください.
- アカウントは,入学時(大学院進学を含む)あるいは採用時に発行され,アカウント通知書が所属組織を通じて配布されます.
- 卒業あるいは退職で利用できる権利を失った場合,45日後にアカウント停止され,メール転送先設定のみ有効になります. また権利を失ってから一定期間後(通常,教職員アカウントは2年,学生アカウントは1年後)にアカウント完全停止されます.
- 学部から大学院に進学し,新しいアカウントが発行された場合には,古いアカウントから新しいアカウントへのアカウント引き継ぎ処理を行うことができます.
Account
An account indicates the right to use the computer system. See "Kobe University Integrated User Management System (KUMA)"for details about available computer systems.
- There are two types of accounts: A Student account and a Faculty/Staff account.
- From the viewpoint of security, only a single account is given to an individual (each user). See "Account Policy" for details.
- The account is issued when you enroll in Kobe University (including advancement to graduate school) or when hired. Account Notification Letter will be distributed through the organization or group you belong to.
- You will lose the right to have an account upon graduation or retirement. Your account will expire 45 days later. The Email forwarding function will continue to be available for a specified period of time until the account is totally terminated. Under normal circumstances this takes place after two years for a Faculty/Staff Account and one year for a Student Account.
- When you advance to graduate school from your undergraduate course and a new account has been issued, the account information from your old account will be transferred to your new one.