メール転送先設定
メール転送先の設定は,本学に在学・在職中の場合と卒業・退職後の場合で方法が異なります.
- 【在学・在職中の場合】Outlook on the webで設定します.なお,この設定は卒業・退職した後も引き継がれます.
【卒業・退職後の場合】アカウント設定変更で行うことができます.
他人にメールを転送することで,メールアドレスをメーリングリスト代わりに利用することは推奨されません(アカウント発行の考え方を参照). メーリングリストサービスをご利用ください.
教職員アカウントの場合,サブメールアドレスからメインメールアドレスに転送することで,メールソフトのアカウントを別々に作成することなくメールを受信できます.
Email Forwarding
You can configure your Email Forwarding settings in one of the following ways:
- 【If you are currently a student or employed at Kobe University】
You can configure Email Forwarding settings in Outlook on the web. These settings will be carried over even after you graduate or leave Kobe University. 【If you graduate or retire from Kobe University】
You can configure Email Forwarding settings on ”the Account Settings” page.It is not recommended to use your Email Address as a mailing list by forwarding your Email to others (see "Account Policy"). Use the Mailing List Service.
If you have a Faculty/Staff Account, you can receive Email messages without creating an each individual Account in your Email client software, by forwarding Email from your Sub Email Addresses to your Main Email Address.