アカウント利用延長
教職員アカウントのうち,申請により発行したアカウント(一時利用A)のみ利用可能な処理です.
- アカウント通知書に記載された利用終了日(3月31日)の約45日前(2月中旬)に「アカウント停止予告のお知らせ」メールが,システムから自動的に利用者, 学内責任者のメインメールアドレス宛に配信されます.(初期設定をされていない方には配信されません.)
「アカウント停止予告のお知らせ」メール受領後から利用終了日までに,神戸大学統合ユーザ管理システムにログインして,画面に表示されているアカウント情報を確認し, 利用延長か利用終了を選択します.
- 神戸大学統合ユーザ管理システム→アカウント設定変更→アカウント利用延長
利用延長した場合,来年度末まで利用延長されます.アカウント通知書は再発行されません.利用終了した場合,本年度末でアカウント停止になります.
この処理は,アカウントを申請された利用者のみが可能です.
Extension of Account Expiration Date
This procedure can be taken only for a Faculty/Staff Account issued by means of application for a Temporary Account, Type A.
- The system automatically sends an Email message, "Notice of Account Expiration", to the Main Email Address of each user and the Responsible Person on Campus, about 45 days (in the middle of February) prior to the Account Expiration date (March 31) described in the Account Notification Letter. (This message will not be sent to those who do not configure the setting to receive it.)
When you receive the Email message "Notice of Account Expiration", you need to log in the Kobe University Integrated User Management System (KUMA) by the expiration date and check the Account information displayed in order to select whether to extend or terminate the use of your Account.
- Kobe University Integrated User Management System (KUMA) “Account Settings” Extension of Account Expiration Date
When you select to extend the expiration date, your Account Expiration is extended until the end of next fiscal year. The Account Notification Letter is not reissued. When you select to terminate the use of your Account, your Account will expire at the end of the current fiscal year.
Only those users who applied for an Account to be issued can take this procedure.